Kamzík - Baba - Kamzík / 27.4.2014

27.04.2014 07:30

EPIZODA 1
Ranne ptáče dál doskáče!
Budík 5:15, vstal som 5:30, zobudil Mirku. Umyl zuby, skontroloval posledný krát výbavu. Na raňajky poivinný pohár mlieka a mohlo sa vyraziť. Na Kamzík sme dorazili 7:15 zaparkovali na zákaze zastavenia, rýchlo vybehli pre štartovné číslo a čip. Bolo desať minút do štartu, krátko som sa rozcvičil, rozbehal a vymenil nové boty za už otestované NewBalance MT 1010!! Predsa len som sa v nich cítil pohodlnejšie. Pri aute ma pozdravil jeden Endomondo známy Juraj a na štarte som si poprial štastie s Martinom Urbaníkom.. Bolo nás nejakých 110..teplota 13stupňov, hmla, odbilo 7:30 ozval sa výstrel..štartujeme!!

EPIZODA 2
Korytnačka a zajac
. Po štarte sa vbehlo hneď do mokrého zahmleného lesa, po 3 kilometroch som už bol slušne zahriaty a schoval som bundu do ruksaku. Teraz nastaviť len správne tempo. Ocitám sa asi v strede štartového pola, od ktorého sa špička už od začiatku výrazne oddeluje. "To bude fajn stred, však to som ja taký priemer, to by som mohol ubehať" hovorím si. 10km v tempe 5:45/km. Zavesil som sa na jednu dvojičku s dresom Remax, mal dobré tempo a šúchal nohami ako ja. 11.km prebieham občerstvovačku ako skúsený matador, slušne pozdravím, ale nezastavujem, vody mám dosť so sebou! Na pätnástom kilometry zacítim pichanie v kolene..trošku mením techniku behu, krátím krok. Vybiehame hore na najvyšší bod trate, vrch SOMÁR (649mnm), pri prudkom zbehu už sa hlási aj druhé koleno. Som nasraný!! zvoľňujem..šetrím sa..na Babe ma čaká Mirka, to bude tá naplasť, ktorú potrebujem

EPIZODA 3
Vytriezvenie
. 26.km dobieham na Babu, psychicky fantasticky naladený, fyzická energia na rozdávanie, pocity skvelé - kolená neúhlasili!! Mirka mi priniesla Voltaren a Paralen, že to trošku oblbneme. Dozvedám sa, že tlupa vlkov, čo štartovala na polovičnej trati z Baby na Kamzík (26km) pred minútou vypálila..škoda! Na občerstvovačke zjem žemlu s bryndzovou nátierkou a slaninou, zapijem to dvomi jonťákmi rozlúčim sa so ženou a prchám. Každý závodník, čo bol za mnou sa zrazu približuje svetelnou rýchlosťou..na 30.km už viem, že si to vytrpím. Do kopca chôdza, s kopca ešte pomalšie..teším sa na každú rovinku kde ako tak môžem pobehnúť. Ešte stále mám pred sebou polmaratón. Na rozptýlenie ma dvaja česi obiehajú dva krát, chudáci zablúdili a nabrali navyše 2km. Robím fotky a videá, čo si začnem. Blížim sa k Bielemu Krížu, posledná o
bčerstvovačka, 11km pred cieľom.

EPIZODA 4
Svetlo na konci tunela. Biely kríž 42km za mnou, to už nevzdám!! Na
občerstvovačke mi oznamujú, že hlavná skupina už dávno prešla a jedna milá pani to komentovala, že "už sme na trati len my, pohoďáci čo si to užívajú" trpko som zaplakal ! Tempo sa zhoršovalo blížil som sa k 9min/km. Bolesť bola už miestami neznesitelná, ale kráčal som, pomaly, odhodlane!! 7km pred cieľom, už do
konca predbieham jedného pretekára čo štartoval z Baby, bol to starší pán. 5km! Behu nie som schopný ani na rovine. Posledné 3km ma dobieha Malačan René Šteffek, ktorého trápi necht na palci, ideme bok po boku. Svetlo, lúka, vychádzam z lesa!! Hore na kopci už počujem môj doprovodný tím "rodžiii, ideeeeeeš"! Išiel som, už ma nemohlo nič zastaviť!! ˇUsmev na tvári pre fotografov, medaila na krk, prijímam gratulácie, rozmýšlam nad ortopédom... 6hodín 45minút,53km v nohách..o 45 dní to má byť 140! Teším sa.